Mål till området Verktyg | |||
Målen är formulerade med hjälp av Blooms
taxonomi. Detta innebär att de är indelade i sex olika nivåer med allt högre grad av
förståelse och kunnande. Uppgifterna och frågorna är exempel på vad man ska klara
för respektive nivå. Det är naturligtvis bättre ju högre du kommer, men en
miniminivå är tillämpning.
|
|||
Fakta | Lista de olika verktygen och ange deras
användningsområde.
|
||
Förståelse | Beskriv de olika sätten att samla in data.
Skälen för att samla in data och olika typer av data.
|
||
Tillämpning | Ge exempel på konkreta tillämpningar för de
olika verktygen.
|
||
Analys | Analysera när verktygen är lämpliga att
använda, hur de används och vilket resultatet kan bli vid rätt användning.
|
||
Syntes |
Föreslå lämpliga verktyg för att skapa
kunskap, genomföra förbättringar och följa upp resultatet för något konkret exempel
på kvalitetsproblem påhittat eller som du känner till från din verksamhet.
|
||
Värdering |
Värdera och jämför olika verktyg i praktiska situationer. | ||
LSN 2001 |